вторник, 23 февруари 2010 г.

Цветанов, лошият и съдията

Обикновеният ми делничен ден е отегчителен. Започва с трудно ставане към седем без петнадесет и ако всичко е благополучно, към седем и половина, осем вечерта съм си вече вкъщи. Това е любимата ми част от времето, когато забравям за проблемите, забравям кризата, която отскоро съвсем реално ме тормози и правя една огромна салата. После хващам „за ушите” малката дъщеря, и учим заедно уроците й за утре. Само че, признавам, от около два месеца нещата, някак съвсем чувствително се промениха. Защото точно в осем, когато по Националната телевизия се завъртат новините,а ние двамата чинно държим химикалките в ръце, аз с мъка се удържам да продължа да преподавам признаците за еднаквост на два триъгълника и да не чопля наум признаците за различие между класически уестърн и епизодите родно производство, връхлетяли ли напоследък - Наглите, Наглите 2, Октопод... Днес научих, че има и ново издание – Факирите, въпреки че гласът на вътрешното ми убеждение, солидно аргументиращ се с опит, събран от първите три серии, шепне че Факирите 2 ще излезе веднага щом съдът пусне замесените от първата едноименна част.

Аз по принцип не харесвам всеки тип филми, но обожавам уестърните. От дете съм си такъв и се оставям изцяло да ме завладее, чак до пръстите на краката, удовлетворяващото чувство за възмездие, когато в края изпозастрелват лошите, или пък, в краен случай – бутат ги в кафеза. За дълго!

Та, за приликите и разликите... В нашите уестърни има иновации - пускат от затвора, или ареста, казано съвременно, точно толкова, колкото са хванали. После пак ги хващат, те пак са същите, макар че първо са “Нагли едно”, “Нагли две”, после “Октоподи”, може и “Факири” да са, но е сигурно, че пак ги пускат , после пак ги хващат... Никакво удовлетворение, обаче не изпитвам, само отегчение и слабост в края на долните си крайници.



"Тъпоъгълен триъгълник..." щях да кажа на дъщерята, но урока е за други признаци на еднаквости.

7 коментара:

frog and roll каза...

Забрави да вкараш прокурора в тъпоъгълния уестърн. :)

Тодор Сантов каза...

Аз още не мога да съм сигурен точно на чия страна играе той. ;)

frog and roll каза...

Няма значение - важното е, че е в играта,хехе. То и без това не сме особено наясно и с останалите участници в гранде театрото. :)

Апостол Апостолов каза...

Тази работа няма да е нито лесна, нито бърза. Припомнете си само каква война поведе Италия срещу мафията и колко свидни жертви даде. Смятам, че проявявате нетърпение, защото (може би) сте бил прекалено оптимистично настроен.

Тодор Сантов каза...

Търпение имам за още доста серии, просто ми поомръзна... :)

Анонимен каза...

В случая няма никаква файда да сме търпеливи!Целият им мандат(на ГЕРБ)ще мине,а ние все търпение му е майката!Той ще ги хваща-те ще ги пускат...Така може да се кара до безкрай.
haralanov.blog.bg

frog and roll каза...

Хараланов е ужасно прав - до сега, за толкова месеци, аз не виждам нищо повече от показни акции и "работа на парче", както дойде, за всичко останало. Мина повече от половин година, а още слушаме оправдания с предишното управление. Ами до кога така - вече сме в новата година. Много съм притеснена за противоречивите сигнали за Белене. Управляващите, вместо да спретнат цялостна национална стратегия, си поддържат рейтинга с клипчета, интервюта и хокане на съда. Един Цветанов пролет не прави, а и да видим дали ще докара докрай започнатото...

Прочее, аз така и не мога да проумея започнатото - виждам страхотни противоречия и недомлъвки. Имам и съмнения за спазването на човешките права. С една дума - милиционерщина.